The Czech Association of Domain Owners

The aim of the Association is to support public interest in domain names, their buying and sellingand use in business, contributing to the dissemination and exchange of knowledge in this area. The Czech Association of Domain Owners (ČADD) will support and defend the rightful interests of its members in their field of business and foster their professional interests and growth.

The Association, pursuant to its aims, works with the relevant Czech authorities, primarily the Industrial Property Office, as well as private organizations, societies and other NGOs acting in the field of domain name commerce and administration (namely with CZ.NIC – the operator of the Czech domain registry).

 
 

Nezadávejte ze zvědavosti doménové jméno do prohlížeče, abyste se podívali, jestli na doméně něco běží. Můžete značně zvýšit její přeprodejní hodnotu, případně si zavřít dveře k prodeji úplně. Vaše zvědavost může také způsobit, že dříve volnou doménu si někdo zaregistruje. Vysvětlení těchto principů je poměrně technické a v tomto článku se omezím na konstatování, že i vyťukání neexistující domény se někdo může dozvědět.

 

Doména není váš majetek, pronajímáte si ji, respektive je vám vyhrazena, pokud plníte smlouvu uzavřenou s registrem a registrátorem. Registraci domény musíte pravidelně prodlužovat. Nikdy nenechte doménu expirovat. Expirace v naprosté většině případů znamená, že o doménu přijdete. V lepším případě vás znovuzískání bude stát velké úsilí a hodně peněz, v horším jméno nezískáte už nikdy.

&nsbp;
 

Máte tedy vlastní doménové jméno. Vybrat a získat jej dalo práci, ovšem mějte neustále na paměti, že o něj vlastní vinou můžete přijít. Vaší zcela klíčovou povinností je udržovat v záznamu o doméně aktuální a funkční kontaktní údaje – jméno respektive název firmy, fyzickou adresu a především telefon a e-mailovou adresu. Neaktuální údaje můžou vést ke ztrátě doménového jména. E-mailová adresa uvedená u domény je ze všech kontaktních údajů nejdůležitější. Na ni budete dostávat veškeré servisní zprávy, upozornění o expiraci, upozornění o změnách atd. Zní to samozřejmě, ale pro jistotu: Uvedenou e-mailovou schránku byste měli pravidelně číst. :-)

 

Viděl jsem mnoho způsobů psaní doménového jména; všechno malými písmeny (domenovejmeno.cz), všechno velkými (DOMENOVEJMENO.CZ), ale za zdaleka nejlépe čitelný a zapamatovatelný způsob považuju kapitalizovat první písmena slov a vše ostatní napsat malými písmeny: DomenoveJmeno.cz Než na nové doméně spustíte jakoukoliv prezentaci, rozhodněte se, jestli budete používat verzi s „www“ nebo bez „www“. Subdoména „www“ je z technického hlediska zbytečný anachronismus, ovšem z marketingového se stihla zabydlet a slouží jako mentální spínač, který upozorňuje: „Toto je adresa na internetu.“